Логопед - це фахівець, котрий вивчає причини порушення мовлення і способи його коригування. Майже в усіх дітей раннього віку є проблеми із формуванням правильного мовлення. Деякі малюки самостійно долають їх, а інших доводиться лікувати із допомогою фахівця.

До логопеда звертаються після 3-х років. На заняттях проводиться діагностика і корекція різних порушень мовлення. За необхідності логопед використовує спеціальні зонди і масаж. Заняття повинні бути послідовними і систематичними (не менше двох разів на тиждень). Тривалість курсу залежить від індивідуальних особливостей дитини (пам'яті, уваги, мислення, посидючості) і від складності порушення мовлення.

Логопед працює із такими порушеннями мовлення, як:
  • різні порушення звуковимови (дислалія, дизартрія, ринолалія);
  • загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ);
  • фонетико-фонематичні недорозвинення мовлення (ФФНМ);
  • активізація фонематичного слуху;
  • порушення письма і читання (дисграфія, дислексія);
  • відсутність мовлення (алалія);
Цілі та прийоми роботи логопеда:
  • навчити дитину правильно вимовляти звуки;
  • розвивати фонематичне сприйняття;
  • розвивати дрібну моторику;
  • розширювати словник і формувати граматичний склад мови (сюди входить збагачення словника, вживання прийменників, закінчень слів, побудова фраз тощо);
  • формувати складову структуру слова;
  • безболісно розтягнути під'язикову зв'язку (вуздечку);
  • логопедичний масаж і дихальна гімнастика.

В основі методу лежить особливий масаж м'язів язика, губ, щік, вилиць, м'якого піднебіння за допомогою комплекту спеціальних зондів. Мета зондового масажу - нормалізація мовної моторики, тобто вимови. Робота починається з обстеження апарату артикуляції - жувальних і мімічних м'язів, м'язів язика, губ, щік, м'якого піднебіння.

Лікар робить висновки про те, які м'язи або групи м'язів вражені і якою мірою, корекція мовної патології, підготовка дитини до школи за цікавими традиційними та авторськими логопедичними методиками з розвитком уваги, пам'яті, мислення, логіки.